donderdag 10 mei 2012

Dag 16: Reis naar Key West

Hop Hop, opstaan! Want vandaag vertrekken we naar het (hopelijk) zonnige Key West. We kijken uit het raam en zien dat het vandaag een mindere dag is in Bonita Springs. Het is helemaal bewolkt en de lucht ziet er op sommige plekken een beetje donker uit. We halen het ontbijt naar de kamer en pakken alle spullen op ons gemak in.

Rond elf uur rijden we weg van het hotel en beginnen we aan onze reis van ongeveer zes en een half uur. We zijn nog niet weg of het begint al te regenen. Er valt niet veel uit de lucht en na een paar minuten is het weer droog. Dit zal de hele reis zo door blijven gaan.

We rijden door de Everglades en moeten halverwege even tanken. Maar goed ook, want die was bijna leeg! Als we de Everglades uitrijden zien we een paar blauwe plekjes tussen de wolken verschijnen. Zal het dan toch nog goed komen met het weer vandaag?

We rijden langs Miami en passeren de eerste brug naar de Key’s. Hier aangekomen trekt de lucht open en zijn er bijna geen wolken meer, met een temperatuur van 30 graden is het dus heel goed uit te houden. We lunchen op Key Largo (een van de eerste eilanden) en rijden dan verder. De natuur wordt steeds mooier en tropischer. We stoppen een aantal keer zodat ook Erwin van de natuur kan genieten. We zien al mooie vissen in het heldere groen/blauwe water.

Rond zes uur komen we aan bij ons hotel, Inn at Key West. Ook dit is weer een erg mooi hotel. We hebben een mooie kamer die, tot nu toe, het gezelligst ingericht is. We zitten aan de kant van de zee, dus hier hebben we een mooi uitzicht op. Jammer is dat de parkeerplaats voor onze kamer zit maar daar kunnen we wel mee leven.

We hebben een lekkere stortdouche en een erg grote tv. Na onze spullen uit de auto gehaald te hebben, besluiten we om even te gaan zwemmen in het zwembad. Het is echt een mooi zwembad en het water is super lekker. Er zijn veel palmbomen en het echte vakantiegevoel is er dan ook!

Na het zwemmen, vertrekken we rond half negen richting downtown Key West. Dit is een erg sfeervol stadje, vooral ’s avonds. Overal is live muziek, de inwoners zijn heel gastvrij en het is overal erg gezellig. Er lopen wel een paar lugubere types rond. Maar… zelf zijn we ook niet helemaal wijs natuurlijk.

We eten bij een gyros en grill tentje bij ons om de hoek en rond elf uur gaan we terug naar het hotel. Erwin maakt de blog van gisteren, Mathieu kijkt TV en om 1 uur gaan we slapen. Morgen gaan we met een boot mee om te snorkelen in een koraalrif, net buiten het eiland!

1. Zo jongens,dat ziet er alemaal weer mooi uit.Het bed is zeker wel even wennen hé, nu heb je niet zoveel ruimte.Heerlijk uitrusten nou en genieten van de zon,want hier wordt het in het weekend 13 graden. Ben benieuwd naar de snorkel ervaringen. Liefs

2. Wauw, wat een heerlijke vakantie hebben jullie, zeg!!!! Erg mooi hotel ook, geniet er maar met volle teugen van! Veel plezier met snorkelen.

Enjoy!!

3. Dat is onze kamer, hier zaten wij 2 jaar geleden ook .... Grappig te zien, dat jullie ineens op onze foto's verschijnen....
    Veel plezier op Key West. vliegen morgen ook naar Florida en zijn dan vanaf zondag 2 dagen op de Keys.